Travel Tips & Pics

Dag 3 - Sunriver/Bend

Vanwege de jetlag waren we rond 06.00 uur wakker. Dus in plaats van om 09.00 de WK voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal te gaan volgen, besloten we toch om op tijd op pad te gaan.

Eerst op naar de vulkaan Lava Butte. We zijn eerst naar de top van de vulkaan gereden en daar hebben we een ronde gelopen om de krater. Indrukwekkend. We mochten daar maar maximaal 30 minuten geparkeerd staan (vanwege weinig parkeerplaatsen), dus daarna weer naar beneden gereden om vervolgens een wandeling te maken op een hiking trail die door de lavastenen heen is aangelegd. Supermooi ook.

Daarna zijn we richting Tumalo Falls gereden. Watervallen hebben altijd een aantrekkingskracht op ons. Auto meteen wit van het stof omdat we de laatste 2,5 mijl op een ongeasfalteerde weg reden. Maar wat maakt het uit :).  Wandeling gemaakt naar een plek die uitkomt boven de waterval voor een extra mooi uitzicht. Adembenemd!

Eenmaal weer bij de auto was het ondertussen lunchtijd, dus vanuit de koelbox broodjes gemaakt en opgepeuzeld.

Toen besloten we nog naar het stadje "Sisters" te rijden. Genoemd naar de 3 bergen: North Sister, Middle Sister en South Sister die naast het stadje staan. Zie laatste foto. Het stadje is geheel in western/cowboy style, erg leuk om even rond te neuzen.

Al met al waren we rond 16.15 uur terug bij het resort en konden we nog even genieten van het heerlijke weer en een drankje. Het begon vandaag erg koel, vannacht heeft het zelfs licht gevroren, maar overdag klom het kwik op tot rond de 25 graden. Prima weer dus!

's Avonds het Mexicaanse restaurant uitgeprobeerd hier op het resort. Dit was wel aardig, maar niet echt  een aanrader wat ons betreft. Het restaurant van gisteren steekt er met kop en schouders bovenuit.