Travel Tips & Pics

Dag 11 - Kelowna - Revelstoke

Vandaag redelijk op tijd vertrokken, op weg naar Revelstoke. Vanmiddag na het inchecken in het het Glacier House Resort (wat een supermooie kamer) zijn we naar Mount Revelstoke National Park gereden, wat hier om de hoek ligt.

De ingang, waar je normaal zou moeten betalen, was echter onbemand dus we konden niet anders dan gewoon doorrijden. Eenmaal onderweg naar de top van de berg, waar de meeste wandelroutes liggen begrepen we waarom. De weg was namelijk na 2km ineens afgesloten. Er was daar wel een parkranger aanwezig die ons vertelde dat het niet mogelijk was door te rijden omdat de top nog besneeuwd was. Wel vertelde hij ons dat we een stuk over de weg konden lopen naar de plek waar het overging van onbesneeuwd naar besneeuwd. Dus dat hike'je maar eerst gedaan (totaal zo'n 40 minuten). We vroegen ons nog wel af of ze niet gewoon een sneeuwschuiver/pekelwagen konden inzetten, maar dit hebben we niet meer gevraagd. Sneeuwlaag zal wel te dik zijn geweest daarvoor. Maar toch even in de sneeuw gestaan....

Daarna alsnog naar een lager gelegen wandelroute gereden en aldaar een uur gelopen op de berg. Dit was een wandeling van 3km, maar door de flinke hoogteverschillen op de route was het toch een pittige wandeling. We zitten nu trouwens ook voor het eerst echt in "Bear Country", dus de voorzorgsmaatregelen in acht genomen. Zie foto's Gelukkig Yogi onderweg niet tegengekomen. Want super om ze vanuit de auto te zien hoor, eventuele beren, maar tijdens een wandeling hoeft het voor mij niet zo...

De vierde foto is ook in het park genomen, namelijk aan de kant van de weg, bij een "viewpoint". Zeer mooi uitzicht. We treffen het ook erg met het weer. Het was weer warm met een lekker zonnetje, terwijl de voorspellingen steeds maar zozo zijn. Ook daar waar sneeuw ligt, is het gewoon warm. Maar doordat er zo'n dikke laag sneeuw lag/ligt, heeft het veel tijd nodig om weg te smelten.

Eenmaal weer terug in de supergave kamer met prachtig uitzicht, even gerelaxed op het balkon.

En vanavond heerlijk gegeten in het stadje Revelstoke bij de dorpsgek... Ofwel restaurant "The Village Idiot". Dit is (in de winter) een apres-ski tent die erg leuk is ingericht en heerlijk eten serveert. Zie laatste foto.

Morgen naar Glacier National Park (CA). Ook hier is een aantal delen van het park nog afgesloten vanwege de sneeuw. Maar hopelijk kunnen we toch nog een paar hike'jes doen.