Travel Tips & Pics

Dag 1 - Amsterdam - Portland

Een lange reisdag zit erop.

Vanmorgen vroeg uit de veren om het vliegtuig van 10.15 uur te halen. Op vluchten naar de USA beginnen ze al 1,5 uur voor vertrek met boarden (inclusief ondervraging iedereen krijgt een scan en wordt gefoullieerd).

Na een goede vlucht van 9.40 uur met Delta, was ik bang voor een herhaling van 2 jaar geleden. Toen hebben we namelijk 1,5 uur staan wachten voordat we door de douane konden (dit was echter op het drukke vliegveld van San Francisco). De douane in Portland was geen probleem, dit was met 10 minuten gepiept. Daarna wel alsnog 1,5 uur in de rij gewacht om de gereserveerde auto op te halen. Maar dat werd beloond. We kregen een mooie grote auto mee, een Nissan Altima, met nog maar 3000 mile op de teller.

Eerst even naar het hotel gegaan, Hotel Rose en even beetje rust gepakt. Daarna een supergrote Wallmart opgezocht om wat eten, drinken en een koelbox in te slaan. Zodat we onderweg niet alleen maar naar restaurants hoeven, maar vooral 's morgens en 's middags even een sandwich kunnen maken.

Winkelen in zo'n megastore is best grappig hoor, maar calculeer wel even wat tijd in: je zoekt je rot naar van alles (en soms ook naar elkaar ;) ). En als je dan eenmaal het schap hebt gevonden waar het item staat wat je nodig hebt, heb je zo veel keus! Je kent de merken niet, moet even goed naar de labels kijken wat nou precies het verschil is, etc.

Al met al zijn we ondertussen 24 uur wakker (op wat hazeslaapjes na) en hadden we geen zin meer om uitgebreid uit eten te gaan. Dus maar even een Burger King gepakt om de vakantie mee te beginnen.

We zitten nu dus een nachtje in Hotel Rose in Portland. Prima hotel, maar niet super bijzonder, gewoon even handig om de reis vanaf hier te beginnen.

Dan gaat het morgen allemaal "echt" beginnen. We rijden dan eerst naar Multnomah Falls (op 30 minuten rijden van Portland) en daarna richting Sunriver, Oregon.

Het is 19.45 plaatselijke tijd. Tijd voor een flinke nachtrust :).