Travel Tips & Pics

Dag 4 - Naar Santa Barbara

Vandaag hebben we afgesproken met familie die in Santa Barbara woont. Het is een neef van mijn vader en oom. Zij heben elkaar niet meer gezien sinds hun vroege jeugd. Maar door het internet en de reisplannen richting dit deel van de US, is er contact gelegd en gaan we een dagje op bezoek. We willen niet al te vroeg aankomen, dus we maken 'smorgens na het ontbijt eerst nog een wandeling door de duinen. Valt best tegen om door het losse zand te hiken, maar mijn nicht sleept mij er doorheen. Figuurlijk dan. Het geeft een gevoel alsof we in de desert lopen en er geen einde aan komt. Maar na een half uur (of was het maar 20 minuten?) zien we dan toch eindelijk het water van de pacific ocean.

Na de wandeling verlaten we het RV park en gaan op weg naar Santa Barbara.

Daar wacht ons een warm ontvangst van Tom en zijn vrouw Kathy. We maken kennis met onze (verre) familie al moet Tom een beetje moeite doen om zijn Nederlands van ver uit zijn geheugen te halen. Zijn ouders zijn geëmigreerd toen hij een jaar of 7 was, dus het is even geleden. Er worden oude fotoboeken tevoorschijn gehaald en we maken een wandeling met z'n allen richting de kust. Ze wonen namelijk op 10 minuten lopen van een parkje wat mooi uitkijkt over de zee.

's Avonds gaat de BBQ aan en wordt er een flink stuk vlees gebraden. Het is een leuke dag en ook de Gebroeders Bever genieten met volle teugen bij het weerzien van hun neef en de verhalen die allemaal boven komen.

De camper staat geparkeerd naast het huis en we kunnen daar alsnog prima de nacht doorbrengen omdat we ook de familie niet teveel tot last willen zijn.