Travel Tips & Pics

Dag 13 - Grand Canyon

Vandaag nemen we de tijd voor Grand Canyon National Park. We komen via de zuid ingang het park binnen. We vinden een plek voor onze camper bij het Village Visitors Center en besluiten op ons gemakkie een stuk te gaan lopen langs de rand. Dat klinkt enger dan het is. Het is de South Rim Trail en het is een geasfalteerd pad met inhammen en relingen daar waar nodig. Dus het is eigenlijk de meest veilige en makkelijke wandeling die je kunt doen in Grand Canyon.

Wij zijn met onze vaders op vakantie, die beide boven de 70 zijn, dus dit is een prima route als je niet de canyon "in" wil/kan. Mocht je wel naar beneden willen hiken, lees je dan goed in en bereid je voor. Marco en ik zijn in 2015 een stukje de canyon in gegaan. Erg leuk! Klik hier voor meer info over die hike.

We lopen, kijken, rusten, bewonderen, maken foto's en uiteindelijk zijn we 3 uur verder en komen we aan bij Verkamp's Visitors Center. We lunchen daar bij het restaurant en nemen de shuttle bus terug naar het Village Visitors Center waar de camper staat.

We rijden de Desert View Drive met de camper richting de oost-ingang van het park en stoppen op een aantal plekken om nog meer van het landschap in ons op te nemen. Zelf ben ik hier voor de 4e keer, maar het blijft een apart en mooi verschijnsel, een inmens groot "gat in de grond".

We verlaten het park aan de oostkant en rijden naar onze overnachtingsplaats: Cameron Trading Post. Ook hier is het RV park weer erg rustig, dus alle keus om een plekje uit te zoeken. Het wordt gerund door Indianen en er is ook een motel, een restaurant en een winkel bij.