Travel Tips & Pics

Dag 15 - Zion National Park

Voor het eerste deze trip gaan we ontbijten in een restaurant. Doordat we met de camper zijn, is het natuurlijk heel makkelijk om gewoon een broodje te roosteren en een bakkie koffie/thee te zetten. Maar de American Pancakes lonken naar me. Er zit een restaurant bij de ranch waar we verblijven, dus we gaan gezellig even daar ontbijten. Het valt niet tegen :)

Daarna gaan we op pad naar Zion. Het is een kwartiertje rijden naar de ingang van het park. En eenmaal binnen waan je je gelijk in een andere wereld. Wat is dit toch een mooi park! We stoppen op allerlei plekken om prachtige foto's te maken. Na een korte tunnel komen we uiteindelijk bij de rij om door de lange tunnel te komen. Omdat wij met de camper zijn, mogen er op dat moment geen tegenliggers tegelijk in de tunnel zijn. Dit wordt allemaal netjes gereguleerd door verkeersleiders.

Eenmaal door de tunnel, komen we bij de haarspeldbochen die ons de canyon in leiden. Het is zo prachtig hier! In één van de haarspeldbochten zetten we camper nog even op een parkeerplek om van het uitzicht te genieten. Daarna rijden we verder de canyon in en vinden we vlakbij het visitors center een parkeerplek. Verder het park in, rijden alleen shuttlebussen. We nemen de (gratis) shuttlebus en stappen uit bij de Zion Lodge. Hier is een restaurantje en hier begint ook de hike die we willen doen. Ja een echte hike! Het is de Emerald Pools Trail die we hebben gekozen omdat het een one-way is en je zo ver kunt gaan als je zelf wil en aan kunt. Er zijn in totaal drie "pools" te bezichtigen en we spreken af dat we wel zien waar het op uitdraait.

De weg naar de eerste pool is echter behoorlijk vlak en prima te doen, ook voor de Gebroeders Bevers. Eenmaal daar hebben ze de smaak te pakken en willen ze wel verder. Het pad wordt nu al iets lastiger. Veel trappen van keien en rotsen en af en toe een beetje schaduw om even een uit te rusten, slokje water te nemen en weer door te gaan. Eenmaal bij de tweede pool is er wat ruimte om te zitten. Linda en ik willen toch nog wel graag de laatste etappe ook doen, maar de papa's vinden het wel welletjes. Ze vinden het niet erg om hier op ons te wachten. Dus Linda en ik alsnog naar boven. Het pad is nu nog een stukje uitdagender, met hogere rotsblokken. Dus de zweetdruppeltjes komen ondertussen wel tevoorschijn. Maar natuurlijk halen we het en genieten we even van de "overwinning" (het uitzicht). Als toetje loopt er ook nog een deer rond, dus die moet ook op de foto.

We lopen weer terug naar de tweede pool (naar beneden gaat een stuk makkelijker dan omhoog natuurlijk en pikken daar de Gebroeders Bever op. We lopen met z'n vieren weer terug naar het beginpunt van de hike en trakteren onszelf op wat te drinken en een ijsje.

Leuke hike, mooie dag! Wij zijn blij. We rijden met de shuttlebus terug naar onze camper en verlaten het park via dezelfde weg die we gekomen zijn. Bij Panguitch stallen we onze camper op een RV park zodat we morgen een klein ritje hebben naar Bryce Canyon.

In 2015 zijn we ook in Zion geweest. Toen was ik met Marco en wij hebben dezelfde hike gedaan. Klik hier voor dat verslag.