Travel Tips & Pics

Dag 1 - Amsterdam-Tromsø

En vandaag was het dan eindelijk zover! Onze reis naar Tromsø, naar hopelijk het noorderlicht en o.a. naar mooie ongerepte natuur vlak buiten de grootste stad in het hoge noorden.  De reis nam de hele dag in beslag, maar dat mocht de pret niet drukken...

Het begon vanmorgen met het feit dat de eerste vlucht een uur vertraging had. Maar dat zijn we ondertussen alweer vergeten. Dat we daardoor toch weer moesten rennen om de tweede vlucht te halen zijn we ook alweer vergeten. Ik zeg "weer", omdat we al eens een soortgelijk scenario hadden, toen we 2 jaar geleden naar de Lofoten in Noorwegen gingen. Dat men door die ingekorte overstaptijd nu even vergat om onze tweede koffer te laden in het 2e vliegtuig zijn we ondertussen ook alweer vergeten. Ik vertel later waarom we zo vergeetachtig zijn... Maar wat een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig! Super helder ook. Marco al gelijk in het vliegtuig aan een wrapje met rendierenvlees, dus de vakantie was duidelijk begonnen!

We kregen een gloednieuwe VW Golf mee, met slechts 2000 km op de teller en we gingen op weg (met dus maar 1 koffer ipv 2) naar ons huisje op de Tromso Camping. We kregen de navigatie niet goed aan de praat, maar met behulp van wat screenshots van de stad die ik had gemaakt, zijn we er in 1x naartoe gereden. Schattig huisje aan de rand van de stad. Helaas is het uitzicht ruk, doordat we uitkijken op een voetbalvereniging met bijbehorende bouwput (nieuwe kantine?) waar de bouwlampen de hele avond flink branden. So much voor het noorderlicht vanaf het terras, waarbij je niet teveel "stadslicht" moet hebben, anders zie je er nl niets van.

Maar waarom zijn we de kleine tegenslagen van vandaag alweer vergeten? Nou omdat we binnen een uur na aankomst in ons huisje al een groene hemel zagen met het dansende licht! Ondanks de bouwput-verlichting! En niet een lullig streepje groen, maar echt aan alle kanten en heel fel! Om het noorderlicht goed te kunnen fotograferen heb je op z'n minst een statief nodig ivm de megalange sluitertijd die nodig is en deze statieven zaten in de missende koffer. Dus gewoon maar even met het blote oog genoten van het fenomeen. Hopelijk komen er meer momenten deze week om het wel vast te leggen.

Na het eten werd de koffer gebracht en hebben we nog een wandeling gemaakt gewapend met statief nu. Het noorderlicht was er wel, maar veel minder fel en groots dan we voor het eten zagen. Komt vast nog goed... Het was wel echt lekker koud tijdens het lopen, denk een graadje of -10. Heerlijk! Zo hoort dat hier ook te zijn.

Weer: overdag helder -2, 's avonds licht bewolkt -10

Datum: 15-02-2018

Door: Thea

Onderwerp: Foto

We hopen dat je het "dansende licht" nog mooi op de foto kan krijgen....maar goede hoop, begrijp ik. En voor de rest... gewoon lekker genieten!!

Datum: 16-02-2018

Door: San

Onderwerp: Re:Foto

Sowieso!

Datum: 16-02-2018

Door: Sil en Wim

Onderwerp: Re:Foto

Heel veel plezier, en hoop echt dat het gaat lukken om het vast te leggen