Travel Tips & Pics

Dag 18 - Kalispell - Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs)

Vandaag stond vooral in het teken van rijden naar Yellowstone NP. Lange rit, dus onderweg uit soort van verveling maar gekeken (en proberen vast te leggen) hoe onze Amerikaanse vrienden zoal een weekendje weggaan. Dit varieert van een kleine camper tot een camper die op een toerbus lijkt met daar een Jeep achteraan gesleept. Maar in deze noordelijke staten zien we ook heel vaak een grote Pick-Up Truck die een mega-sleurhut trekt en zelfs daarachter gewoon nog een trailer met een boot. Echt maf hoor...

Rond half zes waren we in onze Frontier cabin van Mammoth Hot Springs Hotel in Yellowstone Park. We kwamen het park inrijden en gelijk is het prachtig. Zo'n rare gewaarwording is dat. Na het eten zijn we een stukje gaan lopen, want om de hoek van de cabin is gelijk een bezienswaardigheid te vinden. Dit zijn de Terraces van Mammoth Hot Springs. De rotsen zien er trapsgewijs uit en er komt hete damp en water uit, het stinkt trouwens enorm als je vlakbij het dampende gedeelte staat. We dachten al dat het kalk was, maar even opgezocht: er blijft "kalk-wit travertin" achter naast de stroompjes water. Heel apart in elk geval. Zie foto's.

In het park hebben we ook al wildlife gespot. Er lagen 3 elk (hertensoort) te relaxen op een stuk gras hier naast de cabins. Toen we terugkwamen van de Terraces stonden er nog twee te grazen. Ze kwamen heel relaxed over.

Verder natuurlijk de voor ons ondertussen allerdaagse beesten: prairiedogs (soort grote marmotten), chipmunks (gestreepte mini eekhoorntjes), mountain sheep (berggeiten) en  robins (roodborstjes). Blijven allemaal erg leuk hoor. Zeker als je ze vanuit je "porch" van je cabin kunt aanschouwen.Heerlijk!