Travel Tips & Pics

Dag 16 - Okotoks - Waterton NP - St Mary

Vandaag was het een nationale feestdag hier: Canada Day. De dag dat wij Canada weer verruilen voor de USA.

Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken uit Okotoks. Het was heel gaaf om mijn vriendinnetje weer gezien te hebben! Supergezellig met z'n allen rond de vuurkorf gezeten gisterenavond. Mooie afsluiting.

De reis ging vandaag naar Waterton National Park. Dit ligt nog net in Canada. Het is een prachtig kleurrijk park waar we eerst langs het water hebben gelopen in Waterton Village. Daarna hebben we Red Canyon bezocht en zijn we naar Blakiston Falls gelopen.

Zeker een leuk park om mee te nemen als je in de buurt bent!

Waterton grenst aan Glacier National Park USA, niet te verwarren met Glacier National Park Cananda waar we eerder deze reis geweest zijn. Morgen gaan we Glacier NP in USA bezoeken. We overnachten nu in een heel klein dorpje St. Mary aan de oostkant van Glacier NP. Het hotel heet St. Mary's Lodge, het doet denken aan een gepimpt motel. Prima voor deze nacht. We zijn naar een restaurantje gegaan hier vlakbij, Johnson's Café. Superlekkere black angus burgers gegeten!

Morgen wilden we de "Going To The Sun Road" nemen door het Glacier park, maar deze gaat helaas komend weekend pas weer open vanwege sneeuwval op de bergroute eerder deze maand. Zo zie je maar, in de bergen kan het hier zelfs in juni/juli nog sneeuwen. Daarom altijd rekening houden dat je niet te vroeg gaat naar deze streek.

Nu rijden we morgen om het park heen, naar de west ingang, die wel open is. Dus aardig wat mijltjes weer voor de boeg dus, maar vastbesloten om toch wat mee te krijgen van Glacier National Park, gaan we maar een beetje op tijd slapen zo.

Gereden afstand: 400 km

Overnachting: St. Mary Lodge & Cabin & Motel - St. Mary (USA)