Travel Tips & Pics

Dag 16 - Naar Banff

Vandaag is de eindbestemming 60 km verderop, het is het plaatsje Banff (en we zijn nog steeds in Banff National Park).

We gaan eerst nog even terug naar Lake Louise, omdat het iets zonniger is vandaag. Daarna besluiten we om naar Moraine Lake te rijden, zo'n 16 km verderop. En wauw, al als we met de auto in de buurt komen van Moraine Lake zien we de besneeuwde bergtoppen boven de weg uitsteken. Als we er eenmaal zijn blijkt het een adembenemend mooi meer te zijn. Het pakt ons veel meer dan het beroemde Lake Louise. De kleuren, de bergen erachter en ook is het er rustiger. We lopen er een tijdje rond en gaan daarna weer op weg.

We besluiten een hike te gaan doen in het park, namelijk in Johnston Canyon hiking area naar Johnston Falls. Banff is een prachtig park met veel wandelmogelijkheden. Meer details van de hike naar Johnston Falls vind je door op de link te klikken. Na 1.1 km van de hike zijn de "Lower Falls" te vinden. .Maar wij hebben als doel de "Upper Falls". Deze komen na een hike van 2.7 km, dat is best een flink eindje als je niet zo gewend bent om heuvel op te lopen, maar het is het zeker waard! Het is wel een populaire hiking trail, dus niet echt rustig.

Hierna rijden we naar onze bestemming voor 2 nachten in Banff. In de avond is er weer een excursie voor ons geboekt. Een "Wildlife Safari". We zijn benieuwd. We melden ons rond 19.30 en gaan met een busje en 8 andere toeristen en een gids op weg. De gids laat ons een (verlaten) Bald Eagle nest zien aan Vermillion Lake, vlak buiten het stadje. Daarna rijden we Mount Norquay op, welke op 4 km van het dorpje Banff ligt. Het schemert ondertussen en we zien inderdaad veel hertensoorten en een aantal Bighorn Sheep. Het nadeel is dat het busje erg vieze ramen heeft die niet open kunnen/mogen om foto's te maken en we mogen ook het busje niet uit. Hmmm...  We spreken af om morgenavond deze berg op te rijden met de huurauto, zodat we het op ons eigen tempo kunnen doen en ook betere foto mogelijkheden krijgen (met raam open). Boven aangekomen op Mount Norquay mogen we wel even het busje uit en hebben we een leuk uitzicht over het dorpje Banff.