Travel Tips & Pics

Dag 1-3 Vancouver

We zijn deze reis met Air Transat gevlogen, een Canadese maatschappij. Extra beenruimte geregeld via "comfort class". Dit voelde zo'n beetje als business class. Echt veel luxe aan boord. We hadden een tussenstop in Calgary. Dat betekende dat er mensen uitstapten, maar dat wij in het vliegtuig bleven zitten om na een klein uurtje weer door te vliegen met een toestel wat deels was leeg gelopen qua mensen. Hierdoor hadden we de gehele business class zo'n beetje voor ons alleen. De stewardess maakte een praatje, wees ons op welke plaatsen het beste uitzicht hadden op Vancouver tijdens de landing en voorzag ons van een extra drankje. Al met al een prima vlucht. We kwamen aan tegen de avond. Ons hotel is het Palisades Hotel aan de Robson Street.

De eerste dagen hadden we nog geen huurauto nodig, omdat we eerst in de stad verbleven. De eerste volle dag hebben we de stad een beetje verkend, lopend en met openbaar vervoer. O.a. naar een aanlegplaats geweest voor cruiseschepen. Daar lag dan ook de "Volendam" aangemeerd... tuurlijk waarom ook niet? Vlakbij de haven is ook de Vancouver Lookout. Hier kun je (tegen entree) naar een hoge verdieping in het gebouw waar je aan alle kanten de stad van bovenaf kunt bekijken. Het kaartje is de hele dag geldig. Dus we zijn 's avonds nog even terug geweest om ook in het donker de stad te aanschouwen.

De tweede dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we door Stanley Park gaan toeren. Stanley Park is een groot stadspark aan de rand van Vancouver. Daar kwamen we dan ook gelijk het eerste wildlife tegen, namelijk racoons ofwel wasbeertjes. Op deze tweede dag ook vast gecheckt waar we de volgende dag de huurauto zouden gaan ophalen.